Trening nie musi być bolesny

Często wśród trenujących można usłyszeć takie powiedzenie, że jeśli nie boli to znaczy, że trening jest zbyt mało intensywny. Chcemy jednak obalić ten MIT, ponieważ ból nie jest żadnym miernikiem wyników i NIE należy go brać za coś normalnego.

Ból podczas ćwiczeń to znak, że dzieje się coś złego

Pewien dyskomfort jest naturalny i nie unikniesz go, gdy chcesz rozwijać umiejętności sportowe i przekraczasz swoje granice, lecz jeśli odczuwasz coś więcej w czasie ćwiczeń, to powinieneś je przerwać lub zmienić obciążenie.

Powinieneś nauczyć się rozróżniać dyskomfort, który pojawi się w czasie rozciągania po wykonanym treningu od bólu mięśni. Jeśli dokucza Ci on jeszcze kilka dni po treningu, to jest prawdopodobnie symptomem przetrenowania organizmu. Jeśli utrzymuje się dłużej to powinieneś zgłosić się do specjalisty.

Nie bądź Zosią – Samosią dla swojego bezpieczeństwa

Zachęcamy do treningów pod okiem naszych trenerów personalnych, dzięki czemu będziesz miał pewność, że wszystkie ćwiczenia oraz obciążenia będą optymalnie dobrane do Twoich możliwości.

Zarezerwuj trening personalnym z naszym specjalistą: https://klinikarosmed.pl/rejestracja-online/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *